De Nigeriaanse tandarts - Reisverslag uit Kowloon Tong, Hong Kong van Daan Halma - WaarBenJij.nu De Nigeriaanse tandarts - Reisverslag uit Kowloon Tong, Hong Kong van Daan Halma - WaarBenJij.nu

De Nigeriaanse tandarts

Blijf op de hoogte en volg Daan

31 Augustus 2012 | Hong Kong, Kowloon Tong

Eindelijk mijn eerste reisverslag in Hong Kong! Het is nu bijna 5 uur in de nacht, morgen heb ik half 10 een city trip, we zijn net uitgeweest in down town Hong Kong, maar ik moest dit verslag gewoon even schrijven, want niemand hier gunt me de tijd. Het is hier namelijk zo leuk! En ik heb eindelijk internet, de eerste dagen deed niks het!

Ik zal jullie eerst even vertellen waarom dit verslag in hemels naam 'de tandarts' heeft, nou daar begon het allemaal mee. Ik ben zondag samen met twee jongens van mijn studie vanaf schiphol naar Londen gevlogen, om daar een Schot (Cammy) te ontmoeten die ook naar de City University of Hong Kong ging. Hele aardige gozer die ook nog eens van voetbal houdt. Ik heb vanaf Londen naar Hong Kong 11 en een half uur moeten reizen, met aan mijn ene zijde een chagrijnige dame uit waarschijnlijk Latijns Amerika (zo zag ze er uit) en aan de andere kant een hele grote Afrikaanse man. Hij was een tandarts uit Nigeria die naar een congres ging in Hong Kong, en het bleek een hele aardige vent te zijn alleen ben ik dus de hele vlucht uit mijn stoel gedrukt door de beste man, tegen die gezellige Latijnse aan.

Eenmaal aangekomen in Hong Kong kregen we gelijk te maken met het weer daar: rond de 25/30 graden de hele dag, maar met een hele klamme lucht, dus iedereen zweet zich de hele dag een ongans.

Maandag nadat we alles hadden uitgepakt bij onze kamers (ik deel hem met een jongen die uit China komt, hele aardige gozer maar een beetje verlegen) zijn we gelijk wat wezen eten en naar een kroeg in de buurt gegaan waar een heleboel exchange studenten waren. Tot mijn grote verbazing waren er echt heel veel Nederlanders, en naarmate de week vorderde kwamen daar steeds meer bij! Ik voel me hier dus soms meer een 'local' dan de Chinezen die niet uit Hong Kong komen.

We hebben verder wat activiteiten gehad binnen de universiteit, we hebben een traditionele Chinese maaltijd gegeten (met loempia's maar ze noemen ze hier natuurlijk anders) en het lukt me al aardig om met stokjes te eten! (zie ook mijn foto's)

Verder worden hier via facebook allemaal spontane uitjes gepland, ik ben bijvoorbeeld naar de Big Budha geweest, ben al een paar keer wezen stappen in down town Hong Kong en we hebben iemands verjaardag gevierd in een club.

Er is echter één ding wat zo vervelend is: Je leert wel 250 nieuwe studenten kennen deze week, en (zeker alle chinese meiden) gaan er vanuit dat ik al hun namen onthou! Nou als je me kent weet je dat ik daar zo slecht in ben haha. Ze lijken dan allemaal ook nog eens zo op elkaar. Hulde aan facebook.

Zoals ik al zei heb ik morgen (eigenlijk vandaag) een city trip, dus ik hou het hier nu even bij, foto's worden op facebook geplaatst, en ik zal hier de leukste posten.

Leuk dat jullie dit verslag hebben gelezen, ik hou jullie op de hoogte, want er gaan zeker nog veel leuke dingen gebeuren!

(En vergeet niet dat de foto's ook gepost zijn op mijn waarbenjijnu!)

  • 01 September 2012 - 11:34

    Tineke:

    Hoi Daan, leuk je eerste echte bericht te lezen en zeker dat je je vermaakt. Lekker dat je tijd hebt om je eerst wat in te burgeren en dingen te zien. Wanneer gaat het "echte werken"bij jullie beginnen? Geniet van je tijd daar.

  • 01 September 2012 - 15:43

    René:

    Grappig verhaal, volgens mij heb je het prima daar dus het feit dat ons cluppie het niet gehaald heeft om door te dringen tot de groepsfase van de Europa Leaque zal je humeur niet erg doen verslechteren (onterechte strafschop betekende 1-0 en na de 2-0 (eindstand) was het over en uit. Veel (studie)plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende verslag

  • 01 September 2012 - 17:35

    Carien:

    Haha leuk verslag hoor broertje!! Het wordt vast een te gekke tijd daar! Ik wens je veel succes en plezier en ik zie wel weer wanneer je weer een verslag hebt gepost (en ik zal facebook in de gaten houden :P). Je moet me alleen nog wel ff je goeie telefoon nummer appen/smsen/mailen/doorbellen ;).
    Zàijiàn :D!

  • 01 September 2012 - 20:17

    Remke:

    Leuk verslag broertje! Volgens mij is het een mooie feest stad als ik het zo lees!! Hoe was de city trip vandaag? Heb de foto´s op facebook ook al gezien en zag ook al een paar namen van chinese meisjes voorbij komen die er op hadden gereageerd waarvan ik ook dacht, pfff hoe spreek je dat uit, dus kan me voorstellen dat je ze allemaal niet onthoudt :P Hoe noemen ze de loempia´s in China trouwens?? Veel plezier verder komende week en wacht op je volgende verslag! ;) xxxxxxx

  • 02 September 2012 - 08:49

    Els.:

    Ha die zoon,

    Nou eindelijk een berichtje van mij.
    Ik heb al de nodige foto's via face book bij de meiden gezien en die houden mij natuurlijk direct up to date.
    Volgens mij is het een erg overweldigende stad.(land.)
    Als ik zo de foto,s zie geniet je erg van alle nieuwe mensen en prachtige omgeving.(druk,druk,druk...)
    Laat het allemaal lekker op je afkomen en blijf vooral genieten
    Wanneer ga je beginnen met de studie?????(hi,hi)
    binnenkort even afspreken om te skypen.

    Veel liefs,
    Els.

  • 03 September 2012 - 21:14

    Noortje En Esme:

    你好 (Ni hao) !

    Valt dus wel tegen, die blonde goden status? ;) Haha komt zo te zien wel goed met jou en de chinese chickies. En zeg anders maar: 哎辣妹. (uitspraak ai la mi ofzo)
    Mooi dat het goed gaat, leuke city trip. Wanneer begint het serieuze werk?
    Noortje: ik vind je shirt op de foto's leuk (het MBC shirt)

    xxx uit roffa!!!!!

  • 06 September 2012 - 09:39

    Daan Halma:

    Heey allemaal bedankt voor jullie reacties!! Voor diegene die willen weten wanneer ik echt ga beginnen: dat was dinsdag ;) Maar de eerste week stelt nog niet zoveel voor dus eigenlijk pas volgende week.
    Het is nu vooral nog veel leuke dingen doen, veel met andere afspreken, en zo af en toe weer even je blog bijwerken!

    En Noor ik dacht al wel dat gaan ze vast waarderen als ik mijn MBC shirt aandoe en al die aziaten wilde gelijk weten wat erop stond natuurlijk :P

    Nouja mijn volgende verslag komt deze of volgende week weer ;)

    Xxxx en Groeten uit Kowloon Town :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 9943

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 25 December 2012

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: